Dieta dla grupy krwi AB

mo2 MIĘSO I DRÓB


WYSOCE WSKAZANE: baranina, indyk, jagnięcina, królik
NEUTRALNE: wątróbka
NIEWSKAZANE: bekon, cielęcina, gęś, kaczka, dziczyzna, kuropatwa, kurczak, przepiórki, szynki, serca, wieprzowina, wołowina

fi3

OWOCE MORZA I RYBY

WYSOCE WSKAZANE: dorsz, jesiotr, makrela, morszczuk, pstrąg, sardynki, szczupak, ślimaki
NEUTRALNE: karp, kawior, małże, sola, sum, śledź, tuńczyk
NIEWSKAZANE: flądra, halibut, homar, kraby, krewetki, łosoś, okoń, ostrygi, ośmiornica, raki, węgorz

nabial2

NABIAŁ I JAJA

WYSOCE WSKAZANE: jogurt, kefir, kwaśna śmietana, mleko owcze, ser farmer, feta, mozzarella, ser owczy, ricotta, tofu, ser wiejski
NEUTRALNE: gee, mleko, mleko sojowe, ser cheddar, edamski, ementaler, gouda, szwajcarski, serwatka
NIEWSKAZANE: lody, masło, maślanka, mleko chude, ser brie, camembert, parmezan

oil1

OLEJE I TŁUSZCZE

WYSOCE WSKAZANE: masło orzechowe, oliwa z oliwek, olej z orzechów włoskich
NEUTRALNE: olej lniany, z wątroby dorsza, z orzeszków ziemnych
NIEWSKAZANE: olej bawełniany, dyniowy, krokoszowy, kukurydziany, sezamowy, słonecznikowy

orzech1

ORZECHY I PESTKI

WYSOCE WSKAZANE: kasztany, orzechy włoskie, orzeszki ziemne
NEUTRALNE: migdały, nasiona pinii, orzech brazylijski, orzeszki kashew, orzeszki pistacjowe
NIEWSKAZANE: mak, orzech kokosowy, orzechy laskowe, pestki dyni, pestki słonecznika, sezam

fa1

FASOLA I ROŚLINY STRĄCZKOWE

WYSOCE WSKAZANE: fasola czerwona, fasolka pinto, soczewica zielona
NEUTRALNE: bób, fasola biała, fasolka szparagowa, groch, soczewica czerwona, soja, zielony groszek
NIEWSKAZANE: fasola aduke, azuki, czarna, groszek czarne oczko

zboza1

ZBOŻA I ZIARNA ORAZ PIECZYWO I MAKARONY

WYSOCE WSKAZANE: orkisz, owies, proso, ryż: basmati, biały, brązowy, dziki, żyto, otręby: ryżowe, owsiane, chleb: z kiełków pszenicy, sojowy, żytni, wafle ryżowe, makaron: orkiszowy, ryżowy, żytni
NEUTRALNE: amarant, jęczmień, pszenica, kiełki i otręby pszenne, chleb: bezglutenowy, pszenny, pumpernikiel, bagietka, mąka: graham, jęczmienna, pszenna, kuskus
NIEWSKAZANE: gryka, kukurydza, mąka kukurydziana, płatki kukurydziane, pieczywo kukurydziane

vega1

WARZYWA

WYSOCE WSKAZANE: bakłażan, brokuły, buraki, gorczyca, jarmuż, kalafior, kapusta włoska, kiełki lucerny, ogórki, pasternak, pietruszka, seler, słodkie ziemniaki,
NEUTRALNE: brukselka, cebula, cebula czerwona, chrzan, cukinia, cykoria, dynia (wszystkie dyniowate), imbir, kalarepa, kapusta: biała, chińska, czerwona, pekińska, kolendra, koper, marchew, oliwki zielone, pędy bambusa, pieczarki, pomidory, por, rzepa, rzeżucha, rzodkiew japońska (daikon), sałata, szalotka, szczaw, szparagi, szpinak, trybula ogrodowa, wodorosty, ziemniaki białe i czerwone
NIEWSKAZANE: awokado, grzyby shitake, karczochy, kiełki: fasolki mung i rzodkiewek; kukurydza, papryka: czerwona, zielona, żółta, rzodkiewki

owoce1 OWOCE


WYSOCE WSKAZANE: ananas, cytryna, figi suszone i świeże, grejpfrut, śliwki, winogrona: czarne, czerwone i zielone; wiśnie, żurawina
NEUTRALNE: arbuz, borówki, brzoskwinie, daktyle, gruszki, jabłka, jeżyny, kiwi, maliny, mandarynki, melony, morele, oliwki zielone owoce bzu czarnego, papaja, porzeczka, rodzynki, suszone śliwki
NIEWSKAZANE: banany, granaty, karambola, oliwki czarne, pomarańcze, rabarbar, truskawki

przyprawy1

PRZYPRAWY

WYSOCE WSKAZANE: chrzan, curry, czosnek, imbir, miso, pietruszka
NEUTRALNE: agar, algi, bazylia, bergamotka, chleb świętojański, cynamon, cząber, estragon, gałka muszkatołowa, gorczyca, goździki, kardamon, kminek, kolendra, koper, kurkuma, liść laurowy, majeranek, mięta, papryka, rozmaryn, sól, szafran, szczypiorek, trybula ogrodowa, tymianek, wanilia, wodorosty
NIEWSKAZANE: anyżek, kapary, kozieradka, pieprz: biały, cayenne, czarny i czerwony, ziele angielskie

sosy1
INNE PRZYPRAWY


NEUTRALNE:
cukier biały i brązowy, czekolada, galaretki i konfitury z dopuszczalnych owoców, majonez, melasa, miód, musztarda, sos sojowy, syrop klonowy, tainari
NIEWSKAZANE: ketchup, ocet balsamiczny, jabłkowy, spirytusowy i winny, słód jęczmienny, żelatyna
uzywki1

UŻYWKI

WYSOCE WSKAZANE: kawa bezkofeinowa i z kofeiną
NEUTRALNE: napoje gazowane, piwo, wino białe i czerwone, woda sodowa
NIEWSKAZANE: coca-cola, herbata czarna, likiery destylowane, napoje gazowane dietetyczne

Aby dieta grupy AB była odpowiednia należy zwrócić uwagę na odpowiednie zestawienie posiłków z uwzględnieniem pewnych produktów, które są bogate w substancje biologicznie czynne. W codziennej diecie należy zwrócić szczególną uwagę na produkty, których spożywanie:

  • wzmocni serce,
  • pomoże przeciwstawić się stresowi,
  • zapobiegnie procesom oksydacyjnym,
  • zapobiegnie stanom zapalnym śluzówki żołądka,
  • wzmocni system odpornościowy i zapobiegnie infekcjom.

Osoby z grupą krwi AB mają podobne skłonności do chorób, jakie często występują u osób z grupą krwi A, jednak zalecana dla tej grupy dieta jest bogatsza, niż grupy A, bowiem w jej skład wchodzą niektóre produkty grupy B. Mimo tego warto zwrócić uwagę na pewne produkty i biosubstancje, aby mieć pewność, że robi się wszystko, by właściwie zadbać o swoje zdrowie.
Dla tej grupy wskazane są dodatki podobne, jak dla grupy A. Warto więc spożywać owoce i warzywa zasobne w witaminę C i selen, które pomagają przeciwdziałać chorobie nowotworowej.
Osoby z grupą krwi AB mają podatność na stany zapalne śluzówki żołądka, co może prowadzić do powstawania wrzodów żołądka. Aby temu zapobiec, przede wszystkim powinno unikać się mocnych alkoholi, potraw frytowanych i tłustych oraz ostrych przypraw. Należy zwrócić uwagę na częstotliwość spożywania posiłków. Lepiej zjeść pięć mniejszych porcji w ciągu dnia, pamiętając, aby kolację spożyć przynajmniej 2-3 godziny przed nocnym spoczynkiem.

Napisz komentarz

Top